W zeszłym tygodniu w ramach akcji PitStop odwiedziliśmy Toruń, Płock oraz Włocławek. 18 godzin wydarzenia zaowocowało skontrolowaniem stanu technicznego ponad 200 samochodów. Tym razem chcielibyśmy podsumować PitStopy pod kątem technicznym – minione akcje skłoniły nas bowiem do kilku refleksji.

6821bf094c2c2231f018e9f6640b8ff7_f6180

Po pierwsze – stan oświetlenia. W Toruniu, Płocku i Włocławku częstym problemem były źle włożone żarówki, co skutkowało złym ustawieniem wysokości świateł mijania; równie często mieliśmy do czynienia ze zużytymi kloszami lamp, które były zmatowiałe i źle rozpraszały strumień światła.

Po drugie – stan płynu hamulcowego. Mechanicy ocenili, że w 60 – 70 % przypadków płyn ten należy wymienić. Niemało, prawda?

Po trzecie – popękane paski wielorowkowe – jeden z niekoniecznie okazałych, lecz bardzo istotnych elementów wyposażenia silnika. Przypadków takich nie było wiele, jednak na tyle dużo, że zapadły nam w pamięć.

Po czwarte, ale nie ostatnie – niedobrym „standardem” są luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym, zazwyczaj w starszych autach.

Dla przełamania – kilka optymistycznych informacji. Na plus po trzech ostatnich akcjach oceniamy przede wszystkim układ hamulcowy. W większości sprawdzonych samochodów również tarcze i klocki były w dobrym stanie. Podobnie ze stanem ogumienia; najczęściej opony były zmienione już na letnie.

Zaobserwowane podczas akcji PitStop problemy związane ze stanem technicznym poruszających się po drogach pojazdów po raz kolejny pokazały, jak ważne jest zaangażowanie w akcję partnerów – dostawców części samochodowym – firm ATE, Osram oraz Varta.

Kolejne PitStopy również będą dla nas doskonałą okazją do wyciągnięcia ciekawych, motoryzacyjnych wniosków. Jeśli chcielibyście wziąć udział w akcji, w tym tygodniu pojawimy się w Giżycku, Suwałkach, Olecku i Białymstoku. Szczegóły znajdziecie TUTAJ.

źródło: profiauto.pl