Bywa, że montaż nowych klocków hamulcowych nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. Powodem irytującego piszczenia nie zawsze jest jakość okładzin ciernych.

 

podkladka-klocki-hamulcowe-Textar

Niezadowolony klient może powrócić do warsztatu z reklamacją, której przyczyny w prosty sposób można było uniknąć. Firma TMD, właściciel marki Textar, od wielu lat współpracuje z koncernami motoryzacyjnymi już na etapie projektowania samochodu. Dzięki temu wiele opracowanych wspólnie rozwiązań trafia do fabryk na pierwszy montaż. Te same elementy, w niezmienionej postaci, przeznaczone są również na aftermarket. Jednak montaż nowych klocków Textar w używanym pojeździe nie zawsze przywróci stan oryginalny.

Podczas eksploatacji samochodu dochodzi do mechanicznego zużycia się wszystkich elementów, co w przypadku współpracujących ze sobą części może powodować nieznaczne różnice w dopasowaniu.

– Nie raz do naszego działu technicznego trafiały dopiero co zamontowane w samochodzie klocki hamulcowe. Jako przyczynę reklamacji podawano wadliwe ich wykonanie, co objawiało się uciążliwym piszczeniem w trakcie hamowania. – mówi Mirosław Przymuszała przedstawiciel marki Textar w Polsce – Badania nie wykazywały jednak żadnych nieprawidłowości, ani uszkodzeń mechanicznych. Jak się okazało przyczyną powstawania tych pisków były wyrobione już zaciski, o które ocierały się klocki hamulcowe.

x-1

Rozwiązaniem tego problemu jest innowacyjna podkładka tłumiąca drgania Textar Q+. Jest to wykonany z blachy element, który za pomocą specjalnego kleju nakłada się bezpośrednio na powierzchnię klocka stykającą się z zaciskami hamulcowymi. W efekcie odczuwalne dla kierowcy i pasażerów drgania oraz piski zostają niemal w 100 procentach zminimalizowane.

– Dla mechanika serwisowanie używanych, nierzadko ponad 10-letnich, samochodów jest trudnym zadaniem. Mają one małą wartość rynkową, stąd ich właściciele nie są skłonni ponosić dodatkowych kosztów. – mówi Jakub Ślusarczyk, właściciel serwisu Ślusarczyk Auto w Tarnowie – O ile kierowcy mają świadomość, o konieczności regularnej wymiany klocków hamulcowych, to trudno przekonać ich do inwestycji w nowe zaciski w miejsce zużytych. W tym przypadku zastosowanie podkładki tłumiącej drgania Textar Q+ jest dobrym ekonomicznie i wystarczającym rozwiązaniem.

Podkładka tłumiąca drgania Q+, podobnie jak wszystkie produkty marki Textar, przewyższa wymagania dyrektywy UE określone dla standardu ECER90.

źródło: motofocus.pl