Innowacyjna aplikacja, zmieniająca sposób obsługi klientów w warsztatach samochodowych to efekt współpracy marki ProfiAuto z firmą Microsoft. Cel przedsięwzięcia? Do 2020 roku wycofać telefony stacjonarne z sieci ProfiAuto Serwis, zrzeszającej ponad 1000 niezależnych serwisów.

26 września w siedzibie Microsoft w Warszawie odbyła się konferencja „Warsztat w chmurze”, której głównym tematem była prezentacja aplikacji ProfiAuto. Nowatorskie oprogramowanie daje klientom możliwość umówienia się na wizytę w warsztacie za pomocą kilku kliknięć na smartfonie. Za pomocą telefonu użytkownik może również śledzić cały proces naprawy, a także posiadać w jednym miejscu zarchiwizowaną całą historię napraw, czyli de facto książkę serwisową.

– To całkowicie nowy sposób komunikacji klienta z serwisem samochodowym. Nie musimy już szukać opinii o serwisie na różnych portalach oraz zamartwiać się, czy uda nam się dogadać z mechanikiem. Umawiamy się z warsztatem w ciągu kilku chwil, nie odrywając się od codziennych zajęć – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. rozwoju i strategii ProfiAuto.

ProfiAuto zadbało o digitalizację całego procesu obsługi klienta. Po pozostawieniu pojazdu w serwisie kierowca jest informowany o przebiegu naprawy, ma stałą kontrolę nad kosztorysem; może także wybrać dogodny termin odbioru. Po zakończeniu zlecenia otrzymuje również możliwość dokonania oceny warsztatu, która widoczna jest dla pozostałych klientów. Dzięki skanerowi AZTEC (kodu umieszczanego w dowodach rejestracyjnych) kierowcy mają możliwość przesłania warsztatowi pełnych danych samochodu, co również znacząco skraca m.in. czas potrzebny na skompletowanie odpowiedniego zestawu części.

System obsługi serwisowej ProfiAuto oparty jest o chmurę obliczeniową Microsoft Azure, która zapewnia jego niezawodność i skalowalność.

– System proponowany przez ProfiAuto to doskonały przykład tego, jak efektywnie wykorzystać technologię Microsoft Azure oraz dostarczyć kompleksowe rozwiązanie na wielu platformach klienckich – mówi Maciej Sobianek z firmy Microsoft.

W niedalekiej przyszłości w aplikacji pojawi się również opcja elektronicznej płatności za świadczone usługi, a także możliwość uzyskania gwarancji ProfiAuto, która w przypadku ewentualnych problemów „na drodze” zapewni kierowcy możliwość bezkosztowej naprawy pojazdu w dowolnej placówce ProfiAuto Serwis.

Zapraszamy do obejrzenia relacji wideo:

https://www.youtube.com/watch?v=rLjaZEXqEyA