Na targach SEMA 2018 organizowanych w Las Vegas firma Brembo zaprezentowała nowy monoblokowy, aluminiowy zacisk hamulcowy B-M6.

Nowy zacisk został zaprojektowany dla samochodów sportowych coupe, sedanów, SUV-ów oraz wszystkich innych pojazdów, w których konstrukcji użyto żeliwnych lub węglowo-ceramicznych tarcz hamulcowych CCM-R.

Nowy zacisk dostępny jest w pięciu kolorach – czarnym, białym, czerwonym, żółtym i fluorescencyjnym żółtym. Element ten jest kompatybilny w określonych przypadkach z zaciskiem B-M4 na tylnej osi. Zgodnie z założeniami konstruktorów miały spełniać wszystkie wymogi w ekstremalnych warunkach.

Typowe zastosowanie obejmuje modele Audi S/RS, BMW M2/M3/M4 oraz X5M/X6M, Chevrolet Camaro i Corvette, Ford Mustang, Porsche 911/Turbo/GT3 i wiele innych.

Dane techniczne

Zacisk B-M6 mieści tarcze hamulcowe o wymiarach do 410×36 mm (16.14×1.42”) i jest zoptymalizowany do stosowania z szerokimi tarczami i klockami hamulcowymi, co zapewnia znacznie większą powierzchnię hamowania. Nowy zacisk produkowany jest w wielu kombinacjach tłoczkowych, aby konstruktorzy mogli je dostosować do konkretnych aplikacji.

Zaciski odlewane są z wykorzystaniem technologii 4D, w tej samej fabryce, w której powstają systemu hamulcowe przeznaczone do wyścigów samochodowych. Pierwotnie ten proces został zastosowany przy produkcji zacisków B-M8 przeznaczonych dla SUV-ów i dużych sedanów, które zaprezentowane zostały na targach SEMA w 2015 r. Posiadanie własnej technologii odlewania zapewnia Brembo swobodę w tworzeniu nowych konstrukcji.

B-M6 jest jednym z największych zacisków produkowanych przez Brembo przy wymiarach 15,5″x7,0″x5,5″. B-M4 zostało zaprojektowane do zastosowań w osiach tylnych w celu uzupełnienia B-M6 i B-M8 i mogą być używane z przodu w mniejszych pojazdach.

  • B-M8 średnica dysku 380-420mm(14,9″-16,5″); grubość dysku 36-40mm(1,4″-1,5″)
  • B-M6 średnica tarczy 365-410mm(14,3″-16,1″); grubość tarczy 34-36mm(1,3″-1,4″)
  • B-M4 średnica dysku 340-390mm(13,3″-15,3″); grubość dysku 28-30mm(1,1″-1,2″)