Szesnastej edycji ProfiAuto Show przyświecało hasło „Napędzane pasją”. W ciągu dwóch dni targi odwiedziło 46 000 gości. Niemal jedną czwartą z nich stanowili specjaliści, dla których główną wartością wydarzenia były merytoryczne rozmowy, szkolenia oraz możliwość spotkania z ponad 150 wystawcami  – przedstawicielami największych marek motoryzacyjnych dostępnych w ofercie Moto-Profil.

Idea targów ma się bardzo dobrze

ProfiAuto Show 2019 pokazało, że umiejętnie zorganizowane, wspierane przez świadomych i zaangażowanych partnerów targi to wciąż potężne narzędzie dla branży automotive, wbrew pojawiającym się głosom o zmierzchu tej idei. Perspektywa rozmowy z przedstawicielami producentów, obejrzenia rozwiązań z ich oferty, przetestowania urządzeń, omówienia kwestii technicznych, a przede wszystkim – bezpośredniego kontaktu – stanowi dla gości targów unikalną wartość. Nawiązane dzięki temu relacje stają się paliwem dla poczynań biznesowych na cały rok.

Spotkanie specjalistów

Najważniejszągrupą odwiedzających ProfiAuto Show byli branżowcy, głównie właściciele i przedstawiciele serwisów samochodowych oraz mechanicy. To osoby, które chcą się doskonalić, poszerzać swoje umiejętności i ofertę biznesową. Wśród nich większość stanowili reprezentanci sieci ProfiAuto Serwis, zaangażowani w rozwój swoich firm pod szyldem ProfiAuto i przy wsparciu partnerów marki. Ten fakt cieszy szczególnie w obliczu dynamicznie zmieniającego się rynku. Wymaga on od przedstawicieli branży motoryzacyjnej ciągłego rozbudowywania kompetencji i aktualizowania wiedzy, dzięki której mogą wyróżnić się na tle konkurencji.

Wysoki poziom stoisk

Dzięki zaangażowaniu wystawców Strefa Wystawiennicza w Międzynarodowym Centrum Kongresowym oraz Strefa Warsztatowa w Spodku dostarczyły odwiedzającym ProfiAuto Show wrażeń na najwyższym poziomie. Na 150 stoiskach pojawiły się najświeższe nowinki technologiczne, produkty, a przede wszystkim – przedstawiciele marek, z którymi goście targów mogli bezpośrednio porozmawiać. Wśród nich byli również reprezentanci działów technicznych, na bieżąco odpowiadający na szczegółowe pytania i udzielający praktycznych informacji m.in. z zakresu poprawnego montażu prezentowanych rozwiązań. Zarówno odwiedzający, jak i organizatorzy ProfiAuto Show 2019 byli pod wrażeniem poziomu przygotowania tegorocznych stoisk, uwzględniających najnowsze rozwiązania z zakresu komunikacji marketingowej.

Najciekawsze branżowe trendy

Przygotowane przez wystawców pokazy, prezentacje i szkolenia techniczne oraz atrakcje na stoiskach w umiejętny sposób korespondowały z ofertą produktową. Nie zabrakło również odniesień do branżowych trendów: elektromobilności, pojazdów autonomicznych i szeroko pojętej motoryzacji przyszłości. Mając na uwadze, że targi odwiedzają nie tylko specjaliści, ale także pasjonaci motoryzacji, wystawcy i organizatorzy przygotowali też mnóstwo atrakcji dla szerszej publiczności.

Wartościowe szkolenia

Odbywające się w przestrzeni MCK oraz w Strefie Warsztatowej i na stoiskach wystawców szkolenia, objęły swoją tematyką wszystkie najważniejsze aspekty funkcjonowania nowoczesnego serwisu samochodowego – począwszy od jego wyposażenia, poprzez zarządzanie i sprzedaż po obsługę klienta. Mechanicy zdobywali cenną wiedzę na temat obsługi nowoczesnych układów, narzędzi oraz przystosowania serwisów do najnowszych norm i wymogów prawnych. W samych salach szkoleniowych podczas pierwszego dnia targów odbyło się 36 prelekcji, w których udział wzięło kilkuset przedstawicieli branży.

Debiutująca Strefa Warsztatowa

Debiutująca podczas edycji 2019 w takim kształcie Strefa Warsztatowa – zorganizowana w kultowym katowickim Spodku, przyciągnęła szerokie grono specjalistów. Mechanicy i właściciele serwisów docenili komfortowe dla nich nagromadzenie wątków warsztatowych w jednym miejscu. Z punktu widzenia wystawców – cenne było to, że do Strefy Warsztatowej trafiali jako goście specjaliści – mocno zaangażowane w temat osoby, nastawione na poszerzenie swoich kompetencji. Trwająca w tym miejscu rywalizacja o „Puchar Mechaników” umiejętnie połączyła elementy branżowe i rozrywkowe, proponując rywalizację na najwyższym poziomie, o cenne i praktyczne nagrody.

Do zobaczenia za rok

Formuła ProfiAuto Show, od lat łącząca warstwę merytoryczną z rozrywkową, stanowi o wyjątkowej charakterystyce wydarzenia, które jest jednym z największych świąt motoryzacji w Polsce. Jest także uhonorowaniem całorocznej pracy przedstawicieli ProfiAuto, ich partnerów i szerokiej sieci specjalistów, którzy do swoich zadań podchodzą z zaangażowaniem, bo motoryzacja to dla nich nie tylko praca. Kolejna edycja ProfiAuto Show już za rok!