Jak stosować
W przypadku nieprawidłowej pracy silnika, gdy podejrzewa się zanieczyszczenie wtrysków, czy to poprzez nagromadzenie nagarów czy wilgoci, należy użyć TEC-2000 Fuel Injection Cleaner. Najlepiej podawać TEC-2000 Fuel Injector Cleaner bezpośrednio do listwy wtryskiwaczy przy pomocy uniwersalnego aparatu do czyszczenia wtrysków oferowanego przez szereg firm na rynku. Z reguły aparat to dwa elastyczne przewody o przekroju ok 8 mm i długości ok 1,5 m.
Procedura polega na:
- Odłączeniu przewodów paliwowych zasilający i powrotnych od listwy wtryskiwaczy
- W miejsce fabrycznych przewodów wpinamy przewody serwisowe do uniwersalnego urządzenia podającego a ich wolne końce umieszczamy w puszcze z preparatem TEC-2000 Fuel Injection Cleaner
- Włączyć silnik, od tej chwili silnik pracuje na TEC-2000 Fuel Injector Cleaner, jedna puszka tj. 375 ml wystarcza na ok 20 minut pracy
- W momencie gdy puszka jest już pusta należy wyłączyć silnik
- Odpiąć przewody serwisowe
- Wpiąć przewody fabryczne
Operacja czyszczenia wtryskiwaczy zajmuje około 20 minut. W wyniku przeprowadzonej operacji, wielkości przepływów przez wtryskiwacze znacząco poprawią się i powinny być zbliżone do tych z powyższej tabeli. Zaleca się aby na instalacji czyszczącej był zainstalowany filtr paliwowy pomiędzy puszką z preparatem a szyną wtryskową. Operacja czyszczenia wtryskiwaczy trwa aż do wykorzystania całości preparatu z pojemnika.
Uwaga:
– nie należy stosować na gorącym silniku, może to doprowadzić do zagotowania preparatu,
– jeśli istnieje szansa że układ chłodzenia silnika nie jest sprawny, stosować z przerwami,
– stosuj przy otwartej klapie silnika.
W sytuacji gdy jest to operacja na wtryskiwaczach, które są szczególnie zanieczyszczone, praca jest bardzo nierówna zaleca się aby proces czyszczenia trwał ok 40 minut, wykorzystując 2 x 375 ml preparatu.